1 May 2010

Dağ

Kitap, Mungan'ın 2005'le 2007 arasında seçilmiş bir bağlam ve akraba izlekler çevresinde yazdığı 72 şiirden oluşuyor. Yazarın bir önceki şiir kitabı Eteğimdeki Taşlar bundan üç yıl önce yayınlanmıştı. Yine Metis yayınlarından çıkan Dağ'ın kapak düzeni, bir önceki şiir kitabında olduğu gibi Hakkı Mısırlıoğlu tarafından yapıldı.
Mungan, Dağ'la ilgili şunları söylüyor:
"Kısa bir yaz tatili yaptım. Bu sırada şiir geldi. Neredeyse kendi geldi. Kendiliğinden geldi. Arka arkaya her gün birkaç şiir yazdığım günlerin hummasına kapıldım. Kendimi tutamıyordum. Ben dursam, elim yazıyordu. Şiire başka bir âlemin kapısından geçilerek girildiğini önceki deneyimlerimden biliyorum elbet. En azından benim şiirle ilişkim, böyle bir ilişkidir."
"Birdenbire o kapıdan geçmiştim" diyen Mungan ekliyor:
"Her şeyi askıya alıp kendimi şiire, onun diline, sihrine, alemine bıraktım. Dağ tutmasına yakalandım. Kitabın adı Dağ. İçimin dağ zamanıydı. Dağ tuttu mu, çıkacaksın. Böyle giderse, yeni yılın ilk günlerinde sizi kendi dağımda bu şiirlerle karşılayabilirim."


COTE: [TUR-L] [MUNG-39354]
(176 sayfa)
B.C.(3)


"Mungan'ın içindeki ‘Dağ’" Orhan Kâhyaoğu, Radikal Kitap Eki