28 May 2010

YOLCULUK HAZIRLIKLARI Felsefe Yazıları (1970-1993)

Yetmişli yılların başından başlayıp
bitimsiz yolculuğun ölümle noktalanacak

notlarını toplarken epey zorlandım.

Oldukça canım sıkıldı.

Hazırladığımı beğenmedim.
B
ir açıdan beğendim:
Yolculuğum çetin geçecek, geçmekte.
Seyir defterimi okura açtım.

"Felsefenin bağrı felsefe içindedir.
Giyinik, işlenmiş felsefededir.


Ben,
yıllardır giyeceğim giysiyi arıyorum.


Bütün çaba keşfedilecek felsefenin yol hazırlığdır.


Gemi kalafatlanmış, yelkenleri onarılmış, yolculuk başlamıştır.
Söylediklerim, bir kaptanın seyir defterinin ilk sayfasıdır.
İlgilenen seyyahlar okusun diye yazılmıştır."


Yolculuk Hazırlıkları, Ahmet İnam'ın 1970-1993 yılları arasında yazmış olduğu 27 felsefe makalesini içermektedir. Kitap, Felsefe, Kültür ve Ussallık başlıkları altında üç bölümden oluşmaktadır.


Prof.Dr. Ahmet İNAM'la SÖYLEŞİ